Repository logo
  • English
  • Magyar
  • Log In
    or
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Magyar
  • Log In
    or
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Nádor Orsolya"

Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Open Access
    A diaszpóráról - nyelvpolitikai megközelítésben
    (2014) Nádor Orsolya
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Open Access
    A magyar mint tanított nyelv
    (2022) Nádor Orsolya
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Open Access
    A magyar nyelv külföldi megismertetése, vonzereje
    (Gondolat Kiadó, 2017) Nádor Orsolya
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Open Access
    Az alkalmazott nyelvészeti kutatások múltja, jelene és jövője a Kárpát-medencében
    (2018) Nádor Orsolya
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Open Access
    Nyelvpolitika: A magyar nyelvpolitika státusváltozásai és oktatása a kezdetektől napjainkig
    (BIP Kiadó, 2002) Nádor Orsolya
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Restricted
    Régebbi és újabb nyelvoktatási módszerek
    (Károli Gáspár Református Egyetem, 2020) Magyar Nyelv-, Irodalom- és Kultúratudományi Intézet; Nádor Orsolya; KRE - Bölcsészettudományi Kar
    A Régebbi és újabb nyelvoktatási módszerek című kötet a MID-tanári segédkönyvek sorozatának része; elsődleges célja, hogy egy helyre gyűjtve kínálja fel a hallgatóknak azokat az alapvető olvasnivalókat, amelyeknek a segítségével betekintést nyerhetnek az idegennyelvoktatás-történet egyes állomásaiba. A jelen kötet folytatása remélhetőleg a magyar mint idegen-, környezet- és származásnyelv tanításának módszertana lesz majd. A tantárgy, amelynek segédkönyve ez a mostani összeállítás, mindössze egy féléves, ami azt jelenti, hogy nem törekedhetünk a teljességre. A nyelvpedagógia szerteágazó történetében a fő irányok mellett kialakult, hosszabb-rövidebb ideig tartó, sokszor csak kísérleti módszerekről most nem lesz szó, viszont a kötelező és ajánlott irodalmak segítségével e területekről is lehet tájékozódni. A fejezetek kronologikus rendben követik egymást. Az első egység a kezdetektől a 18. század végéig mutatja be az idegennyelvi nyelvpedagógia történetének egyes állomásait, a második a 19. századi fő módszerekkel foglalkozik, a harmadik pedig a 20. század folyamán kikristályosodott nyelvtanítási módszereket tekinti át Bárdos Jenő, Medgyes Péter, Einhorn Ágnes, Erdei Gyula, Sólyom Réka és Nádor Orsolya tudománytörténeti munkái, összefoglalói alapján, amelyek közléséhez ezúton is köszönöm a hozzájárulásukat.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Information
  • Send Feedback