Szociológia Tanszék
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Szociológia Tanszék by Author "Mikó Fruzsina Réka"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessA vallásosság és spiritualitás szerepe a koronavírus-járvány megfékezése céljából hozott intézkedésekkel kapcsolatos attitűdökben.(Károli Gáspár Református Egyetem, L'Harmattan Kiadó, 2021) Mikó Fruzsina Réka
- ItemOpen AccessKarrierhaszon-dilemmák: magyar nők lehetőségei az osztrák munkaerőpiacon(2022) Mikó Fruzsina Réka
- ItemOpen AccessTechviselkedés a családban a kamaszok szemszögéből(2021) Mikó Fruzsina RékaA gyorsuló digitalizáció hatására egyre hangsúlyosabb téma a gyerekek képernyők előtt töltött ideje és technológiahasználata. A közelmúlt populáris és tudományos irodalma is gyakran a technológiahasználat negatív következményeire fókuszált, az elmúlt pár évben azonban szemléletváltás történt a technológia kínálta lehetőségek irányába is. A diskurzusban a szülői narratívák és a szakértői ajánlások dominálnak, míg a gyerekek percepciói kevésbé vannak előtérben. Jelen tanulmány éppen ezért a kamaszok szemszögéből vizsgálja a családon belüli technológiahasználat kérdését. A tanulmány azt a kérdést járja körül, hogy a technológiahasználattal kapcsolatos családi viselkedésmintáknak milyen típusai azonosíthatók, és azok milyen szociológiai jellemzőkkel írhatók le. A kérdés megválaszolásához 12–16 éves gyerekekkel 2017 őszén felvett kérdőívek (N=1000), valamint 2019 tavaszán készült interjúk (N=30) elemzésére kerül sor. Az eredmények azt mutatják, hogy lehatárolhatók a techviselkedés különböző típusai a családban, amelyet számos szociodemográfiai háttérváltozó befolyásol.
- ItemOpen AccessYoung people’s moral decision-making and the Covid-19 pandemic in Hungary(2023) Mikó Fruzsina RékaThere is a deficiency of in-depth investigations of young people’s moral decision-making during the coronavirus pandemic. The current article studies such decision-making with respect to socializing with peers, drawing on 44 interviews with Hungarian university students. The interviewed students overwhelmingly changed their socializing behavior because of the pandemic, however their concrete actions showed great differences. For some it was enough if they greeted their friends differently, and did not drink from their glasses, whilst for others greater changes were made in their former socializing habits. Based on their accounts, the following factors influenced their socializing: taking responsibility by not infecting others (concentrating on family members), conformity (alignment with friends’ behavior), closeness of relationships, epidemiological restrictions and rules, and fatigue and growing familiar with the pandemic connected to the passage of time. Whilst research on decision-making during the pandemic has primarily been quantitative, we argue that this study illustrates how qualitative research can provide valuable input.