Hittanoktató- és Kántorképző Intézet
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Hittanoktató- és Kántorképző Intézet by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 21
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessFelvilágosodás és istentisztelet — I.(2002) Kinczler Zsuzsanna
- ItemOpen AccessKersch Ferenc egyházzenei tevékenysége(2007) Köncse Kriszta
- ItemOpen AccessZeneterörténet I.(Szent István Társulat, 2015) Heverdle Péterné Köncse Kriszta
- ItemOpen AccessAdatok a magyar református prédikációs gyakorlat újraértékeléséhez 1784-1878 között(Károli Gáspár Református Egyetem, 2016) Szetey Szabolcs
- ItemOpen AccessReformáció és anyanyelvű éneklés(2016) Kinczler Zsuzsanna
- ItemOpen AccessHej, laboda, laboda(2018) Kinczler Zsuzsanna
- ItemOpen AccessGalambos Ádám, Lozsányi Soma és Viszkeleti Júlia karvezetés diplomakoncertje(2018-04-27) Galambos Ádám
- ItemOpen AccessA prédikáció a liturgiában(2019) Szetey SzabolcsIn the present paper, I examine the relationship between preaching and liturgy. I only focus on preaching in the services on Sundays and feasts. First of all, I offer an overview of Hungarian Reformed theoretical and practical liturgical books, service books, and books of liturgics concerning the relationship between preaching and liturgy from the 16th century to the recent days. The importance of preaching overshadows the liturgical function of the sermon; prayers, church music, hymns, and psalms are consequently losing relevance in the worship. The theoretical and practical books emphasize consistently, that the preaching must be presented and regarded as one of the elements of the liturgy/service. Preaching takes place within the service; the sermon has to be based on and contacted all the liturgical elements of the congregation’s worship. Balance between preaching and liturgy should be discovered, and established in order to worthily celebrate our services.
- ItemOpen AccessIgehirdetési irányzatok a 19. században?(2019) Szetey Szabolcs
- ItemOpen AccessAz észt dalos ünnepek(2019) Kinczler ZsuzsannaAz éneklés szeretete, a nemzeti öntudat kialakítja az Észtországot éltető összetartozás élményét. A dalos ünnep első megrendezésére Tartuban került sor, 1869-ben. 1879 és 1910 között 10 dalos ünnep volt, majd 1918 után minden 5. évben kerül sor a nyár eleji találkozókra. A II. világháború alatti kényszerű hallgatás után az első dalos ünnepet 1947-ben szervezték. A hagyomány megmaradt. Minél erősebb volt a politikai nyomásgyakorlás a 20. században, annál nagyobb politikai súlya volt a fesztiválnak.
- ItemOpen AccessReformátus hittanoktatók küldetése az érzelmi kötődés és a kapcsolatok támogatása jegyében(2021) Pap Ferenc; Szetey Szabolcs; Fehér Ágota; Lehoczky Mária Magdolna
- ItemOpen AccessHugo Distler egyházi kórusművei(2021) Galambos Ádám Balázs
- ItemOpen AccessA csodafa(2022) Kinczler Zsuzsanna
- ItemOpen AccessElvarázsolt világok zenében, képekben, mesékben(2022) Köncse KrisztaKisiskoláskorban a gyermekek képzelete a mesék világában tud igazán szárnyra kelni, ezért arra kell törekednünk a tanórákon, hogy ebbe a varázslatos világba vezessük el őket. Egy jó pedagógus olyan újszerű módszerekkel vezetheti be a kisiskolásokat az alkotások világába, amely majd meghatározó lesz később a művészetekhez való viszonyulásukban. A tanulmány a „sárkány” motívumon keresztül mutatja be e téma feldolgozási lehetőségeit az alsó tagozatos órákon. A mesék, zenék, képzőművészeti alkotások befogadását és reprodukálását segítik a jól előkészített segédeszközök, óratervezetek.
- ItemOpen AccessÁdám Jenő alsó tagozatos tanulók részére írott ének-zene tankönyveinek ismertetése(2022) Heverdle Péterné Köncse Kriszta
- ItemOpen AccessPünkösd felé, pünkösd után(2022) Váradi-Kusztos GyörgyiA tanulmány Orisek Márta, nagykőrösi költő Pünkösd felé, pünkösd után című verseskötetének szövegeit közelíti meg Carl Rogers humanisztikus pszichológiájának kommunikációs gondolkodásmódja felől: itt a folyamat eredendően gyógyító, segítő és segített közti párbeszéd, mely nyelvi természete révén könnyen párhuzamba állítható a költészet befogadása során létrejövő helyzettel. Feltárja, hogy bár a vers, lévén önálló szöveg, aktív kommunikációs megnyilvánulás, mégis Orisek Márta verseinek beszélője a segített kommunikációs helyzetébe helyezkedik, a segítő szerepében pedig a személyes formában megjelenő Isten személyére történik utalás.
- ItemOpen AccessLevél a bennünk élő gyermekhez(2022) Váradi-Kusztos GyörgyiThe paradigm of expressive writing and its well-known benefits in the field of improving mental health are well known since the end of the twentieth century. In my essay, I would like to explain the connections of this approach with the highly influential works of John Bradshaw as well as the concept of self-healing through expressive writing with the help of the example found in the classical Hungarian epistolary novel Fanni hagyományai.
- ItemOpen AccessGalambos Ádám (Karvezetés) DLA Doktori komplex vizsgája(2022-05-26) Galambos Ádám
- ItemOpen AccessDoktorandusz koncertek 2.(2022-11-23) Galambos Ádám Balázs
- ItemOpen AccessDoktorandusz koncertek 4.(2023-01-26) Galambos Ádám Balázs