Pedagógiai Kar (PK) - Faculty of Pedagogy
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Pedagógiai Kar (PK) - Faculty of Pedagogy by Title
Now showing 1 - 20 of 190
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessA COVID—19 világjárvány hatása a szexuális tevékenységre és aktivitásra: szisztematikus áttekintés és metaanalízis(Egészségfejlesztés, LXIII. évfolyam, 2022. 3. szám, 2022) Dr. Devosa Iván
- ItemOpen AccessA csodafa(2022) Kinczler Zsuzsanna
- ItemOpen AccessA digitális Mikes-szótár(2012) Kiss Margit
- ItemOpen AccessA férfiasság fogalmának értelmezése a nemi szerepek módosítását célzó beavatkozásokhoz(Multidiszciplináris Egészsésg és Jóllét 3. évf. 1. szám, 2025-03-03) Dr. Devosa Iván Ph.D.
- ItemOpen AccessA gyermekkori elhízás vizsgálata -egészségtudatosabbak a fiúk, mint a lányok?(Multidiszciplináris Egészsésg és Jóllét 3. évf. 1. szám, 2025-03-03) Dr. Devosa Iván Ph.D.
- ItemOpen AccessA hagyományos kelet-európai étrend és a halálozás kapcsolata(Egészségfejlesztés, LXII. évfolyam, 2021. 1. szám, 2021) Dr. Devosa Iván
- ItemOpen Access
- ItemOpen AccessA honlap mint nyelvi tájkép(Scientia Kiadó, 2018) Tóth Etelka
- ItemOpen AccessA hsp70 hőstressz gén polimorfizmus vizsgálata különböző juh genotípusokban(2012) Gyimóthy Gergely; Nagy Krisztina; Kovács András; Oláh János; Egerszegi István; Lucky T. Nedambale; Shirchingiyn Demberel; Giorgio Antonio Presicce; Dinnyés András; Jávor András; Kusza SzilviaNapjainkban a klímaváltozás egyre nagyobb hatással van az élőlényekre. A melegedő éghajlat számos problémát vet föl az állattenyésztés területén, melyekkel érdemes foglalkozni. Az élőlények kezdetektől fogva tartalmaznak védekező mechanizmusokat a hőstressz ellen. Vizsgálatunk során olyan különböző juhfajták – Magyarországról és más országokból gyűjtött – mintáit használjuk fel, melyek eltérő éghajlaton élnek. Alapvető feltételezésünk, hogy a más éghajlaton élő egyedek másképpen alkalmazkodnak a környezet változásaihoz, amelyek genetikai szinten is megnyilvánulnak. Ezeket a rögzült mutációkat keressük a Hsp70 hőstressz génben, azonban eddig nem találtuk polimorfizmust. Vizsgálatainkat folytatjuk további fajták és nagyobb egyedszám bevonásával.
- ItemOpen AccessA jelnyelv és a hangzó nyelv találkozása(Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, 2022) Tóth Etelka; Bartha Csilla
- ItemOpen AccessA káros gyermekkori élmények hosszú távú egészségügyi következményei és ezek költségei Európában és Észak-Amerikában(Egészségfejlesztés, LXII. évfolyam, 2021. 3. szám, 2021) Dr. Devosa Iván
- ItemOpen AccessA kollégiumi együttélés lehetséges pozitív hatásai a serdülőkorban(2020) Ackermanné Kelő Kamilla
- ItemOpen AccessA közösségi alapú élelmiszer-termelés az egészséges táplálkozás kulcsa?(Multidiszciplináris Egészsésg és Jóllét 3. évf. 1. szám, 2025-03-03) Dr. Devosa Iván Ph.D.
- ItemOpen AccessA lekció a magyar református istentiszteleti gyakorlatban(Károli Gáspár Református Egyetem Hittudományi Kar, 2024) Balogh Dávid
- ItemOpen AccessA mentális jóllét és az elhízás kapcsolata(Egészségfejlesztés, LXI. évfolyam, 2020. 4. szám, 2020) Dr. Devosa Iván
- ItemOpen AccessA MESTERSÉGES INTELLIGENCIA (AI) AZ EGÉSZSÉG SZOLGÁLATÁBAN(Gradus Vol 7, No 3, 2020) Dr. Devosa Iván Ph.D., Dr. Grósz Tamás Ph.D., Dr. Kardos Péter Ph.D.
- ItemOpen AccessA mozgás komplexitása(Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, 2022) Gyimóthy Gergely; Kőnig-Görögh Dóra; Török IbolyaA tanulmány célja a ritmusképesség fejlesztési lehetőségének vizsgálata gyermekkorban. Az óvodai mozgásos tevékenységekkel és az iskolai testnevelésórán végzett gyakorlatok során jelentős hangsúly fektethető a ritmusgyakorlatokra. A gyakorlatok eszköze lehet a labda, mely az intézményekben és otthoni gyakorlásra a lakásokban egyaránt rendelkezésre áll. A ritmusgyakorlatok fejlesztésének állomásai a labda tenyérhez ütésétől a magabiztos labdavezetésen át a különböző labdatartásokkal, lerakásokkal és átadásokkal elvégzett gyakorlatokig terjedhetnek.
- ItemOpen AccessA művészet hatásainak művészetfilozófiai és teológiai megítélése(2014) Somodi Ildikó
- ItemOpen AccessA nagykőrösi református tanítóképzés a 19–20. században a tehetséggondozás tükrében(2022) Fehér Ágota; Pap Ferenc; Szetey Szabolcs; Lehoczky Mária MagdolnaThe creator of the first educational science system in Hungarian,64 József Zákány (1785–1857), considers the complex development of various human “talents” as an essential part of education: the intellect, memory, judgment and imagination, inner feelings, morals and the role of religious feeling in the enrichment of spir-itual talents. In the course of our work, we are looking for the answer to how the development of these areas and their mutual influence were realized in the Nagykőrös teacher training school – as one of the oldest and outstanding teacher training institutions in our country65 – based on the 19th and 20th century notices from the Nagykőrös teacher training school. By this, our aim is to clarify the role of the institution in talent management, also based on the Reformed spirit of the Nagykőrös teacher training school.
- ItemOpen AccessA nyelvi és zenei feldolgozási folyamatok kapcsolódási pontjai(MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 2017) Buzás Zsuzsa; Csontos Tamás