Neveléstani és Metodológiai Tanszék
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessImre Sándor és az állami tanítóképzés tantervi reformjai(2021) Gombos Norbert
- ItemOpen AccessA tanulás lehetőségei kisgyermekkorban(2018) Gombos NorbertA tanulmány a kisgyermekkori tanulás lehetőségeit tekinti át. Bemutatja a tanulás különféle értelmezési kereteit, a tanulás pszichológiai és pedagógiai fogalmát, jellemzőit. Kitér a szociális és a szervezett tanulás eltéréseire, gyakorlatban megmutatkozó különbségeire. A kisgyermekkori tanulás keretei közül kiemelten foglalkozik a családban folyó tanulás sajátosságaival, a szociális tanulás szerepével a kisgyermek nevelésének folyamatában. A bölcsődében folyó tanulás formái közül „A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramjában" megjelölt „nevelési helyzetekre" építve emeli ki a szervezett szocializáció első intézményi szintjén zajló legfontosabb fejlesztési területeket. Bemutatja az utánzás, a spontán tapasztalatszerzés, a nevelő és gyermek interakcióból eredő ismeretszerzés, valamint a szokásformálás jelentőségét a hároméves korig terjedő életszakasz bölcsődei fejlesztésében.
- ItemOpen AccessArany János pedagógiája(2018) Szenczi Árpád
- ItemOpen AccessProfesszionális nevelés-értékközvetítés társas-lelkületi alapon(Eötvös József Könyvkiadó, 2018) Szenczi Árpád
- ItemOpen AccessImre Sándor nevelésfilozófiájának hatása a nagykőrösi tanítóképzésre(2021) Szenczi Árpád