Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessA Négy Égtájőr díszzászlók szerepének vizsgálata a japán udvari arisztokrata kultúrában(2019) Lázár Marianna; Kelet-Ázsia Intézet; Japanológia Tanszék; KRE - Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
- ItemRestrictedA Kofun-kor művészete: japán sírépítészet a 3-7. században(2022) Lázár Marianna; Kelet-Ázsia Intézet; Japanológia Tanszék; KRE - Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
- ItemRestrictedAz ókori kínai Négy Égtájőr-kultusz motívumainak koreai és japán integrációja(2022) Lázár Marianna; Kelet-Ázsia Intézet; Japanológia Tanszék; KRE - Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
- ItemOpen AccessÓkori és kora-középkori japán pénztörténet(2022) Lázár Marianna; Kelet-Ázsia Intézet; Japanológia Tanszék; KRE - Bölcsészet- és Társadalomtudományi KarA tanulmány a 10. századig terjedő japán ókori és kora középkori érmék eredetét, mintázatait és kulturális-gazdasági szerepét vizsgálja, valamint bemutatja a kínai pénzek hatását a kialakításukra. A 7–8. században Japán a Tang-dinasztia mintájára számos kínai kultúrelemet és tudásanyagot átvett, és saját érméket, például a Mumon Ginzen és Fuhonszen típusokat kezdte önteni. Ezek a korai érmék inkább a központi hatalom és császári legitimáció jelképei voltak. Később megjelent az első „hivatalos”, kereskedelmi forgalomba került Vadó Kaicsin érme is.
- ItemOpen AccessA Study on the relationship between japanese aristocracy and the four Gods belief in medieval and pre-modern times(2019) Lázár Marianna; Kelet-Ázsia Intézet; Japanológia Tanszék; KRE - Bölcsészet- és Társadalomtudományi KarThis paper analyzes the relationship between the Four Gods belief and Japanese aristocracy, and focuses on the development of ceremonial items (flags and staffs with sculptures on top) representing the deities in medieval times and in the pre-modern Edo period. The Four Gods belief refers to a Chinese faith in four mythological animal-beasts, each representing a cardinal direction: Blue Dragon of the east, Red Bird of the south, White Tiger of the west, Black Warrior of the north. Based on textual study, picture study and fieldwork, I would like to present my conclusions on how and why the role of the Four Gods changed gradually to modern days.