Gazdaság- és Vezetéstudományi Intézet
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Gazdaság- és Vezetéstudományi Intézet by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 38
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessAz oktatás IKT környezete(2008) Dr. Vig Zoltán
- ItemOpen AccessAz etnikai hovatartozás számbavételi lehetőségei és szükségessége(2009) Dr. Pulay Gyula Zoltán
- ItemOpen AccessA vezetés alapjai, mesterfogásai: a vezetés művészetéről a holnap vezetőinek(2010) Dr. Pulay Gyula Zoltán
- ItemOpen AccessNői vállalkozók - vállalkozó nők(2011) Kővágó Györgyi
- ItemOpen AccessBevezetés az egészségügy gazdaságtanába(2013) Dr. Pulay Gyula Zoltán
- ItemOpen AccessThe role of consultation int he operation system of micro and small enterprises(2014) Kővágó Györgyi
- ItemOpen Access
- ItemOpen Access
- ItemOpen AccessThe Three Legged System of Organisational Integrity(2017) Dr. Pulay Gyula Zoltán
- ItemOpen AccessA humán tőke elszámolása a nemzeti számlarendszerben(2018) Balog IlonaA humán tőke a közgazdaságtanban elismert két nagy termelési tényező, a munka és a tőke közül a munkához tartozó fogalom, amely szűkebb értelemben véve a munka tényező felhalmozódásával, jövőbeli termelékenységével és az emberi tényezőnek a jövő gazdasági fejlődésében játszott szerepével foglalkozik. Tanulmányomban azt vizsgálom meg, hogy ez az alapvető fontosságú tőketípus hogyan jelenik meg a gazdasági teljesítmény aggregált mérőszámaiban. A nemzeti számlák rendszerében a nemzetgazdaság működését a különböző tőkefajták együttes figyelembevételével, makroszinten lehet elemezni, ami lehetővé teszi azt is, hogy az egyes tényezők hatását ne parciálisan, hanem más tényezőkkel kölcsönhatásban érthessük meg. Így a makrogazdasági elemzés a humán tőke esetében is fontos folyamatokra világíthat rá. Tanulmányomban a Magyarországról elérhető legfrissebb öt év makrogazdasági adatait mutatom be a humán tőke működését vizsgálva.
- ItemOpen AccessA zöld beszerzés stratégiai jelentősége(2018) Dr. Pónusz Mónika Ágnes; Kovács Lúcia; Kozma Tímea
- ItemOpen AccessTudománynépszerűsítés és közgazdaságtudomány(2019) Balog Ilona
- ItemOpen AccessGDPR - A személyes adatok védelme és ennek percepciója egy magyar kutatás tükrében(2019) Dr. Simay Attila Endre; Gáti Mirkó
- ItemOpen AccessA közpénz felhasználás etikai követelményei és teljesítésük a szervezeti integritás megteremtése révén(2019) Dr. Pulay Gyula Zoltán
- ItemOpen AccessHogyan szerezzünk piacképes jogi tudást? : Kompetencia elvárások a magyar jogi felsőoktatásban.(2020) Dr. Alpár Vera Noémi; Király LillaThe present study seeks to reconcile conceptual and practical knowledge with the development of labor-market-related skills and competencies in the context of the expectations and the effectivity of higher education. The research of our current topic - knowledge and competence expectations related to Hungarian legal higher education - takes place in two phases. In the first phase - in this present study - the field of Hungarian higher law education will be examined in terms of feasibility, measurability, efficiency, taking into account the EU expectations.In the second phase - in the next study - we mainly carry out either quantitative, analysation or qualitative, empirical research: in addition to the evaluation of competency studies, the systemlevel study of higher education, case-studies, expert focus group discussion and the complex evaluation of all results, then a comprehensive development advise/proposal will be also part of our work.
- ItemOpen AccessA helyi gazdaságfejlesztés helye a jó helyi önkkormányzás rendszerében(2020) Kovács Róbert
- ItemOpen AccessEducation and Political Responsibility(2020) Dr. Alpár Vera NoémiKofi Annan (1938-2018 the formal UN secretary general and Nobel peace prize winner) wrote: „Literacy is a bridge from misery to hope. It is tool for daily life in modern society. It is a bulwarkagainst poverty, and a building block of development, an essential complement to investments inroads, dams, clinics and factories. Literacy is a platform for democratization, and a vehicle forthe promotion of cultural and national identity. (...) For everyone, everywhere, literacy is, along with education ingeneral, a basic human right... Literacy is, finally, the road to human progress and the meansthrough which every man, women and child can realize his or her full potential.”
- ItemOpen AccessCOVID-19 pandémia globális hatásvizsgálata(2020) Dr. Alpár Vera Noémi
- ItemOpen AccessÚj idők új erőforrásai(2020) Balog Ilona
- ItemOpen AccessNemzetközi kereskedelmi jog bírói testület nélkül maradva(2020) Dr. Simay Attila Endre