Művészettudományi és Művészetpedagógiai Tanszék
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Művészettudományi és Művészetpedagógiai Tanszék by Title
Now showing 1 - 20 of 26
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen AccessA Doppelgänger-effektus identitáskonstruáló szerepe a Karády-jelenségben(Károli Gáspár Református Egyetem, L'Harmattan Kiadó, 2021) Lips Adrián
- ItemOpen AccessA gyógyító hangok antropológiájához: a népdaléneklés testi-lelki hatásairól(Károli Gáspár Református Egyetem, 2020) Lovász Irén
- ItemOpen AccessA karanténoktatás tapasztalatai szegregátumban és azon kívül(2021) Németh Szilvia; Rajnai Richárd; Cziboly Ádám; Bethlenfalvy Ádám
- ItemOpen AccessA metafora liturgiája(Károli Gáspár Református Egyetem, 2022) Prontvai VeraVidnyánszky Attila Bűn és bűnhődés című rendezésének elemzése a misztériumjáték, a költői színház és Pilinszky színházeszménye szempontjából megvilágítva.
- ItemOpen Access
- ItemOpen AccessA sebzettség esztétikuma: A hiátus szerepe a Halotti pompa színrevitelében(2019) Prontvai Vera
- ItemOpen AccessA székelyvéckei jelenés mint szakrális kommunikáció(Károli Gáspár Református Egyetem, 2022) Lovász Irén
- ItemOpen AccessAmikor Isten késni látszik: A transzformáció köre a Visszaszületés című színielőadásban(Károli Gáspár Református Egyetem, 2017) Prontvai Vera
- ItemOpen AccessÁtlépés a halálon(2022) Prontvai Vera
- ItemOpen AccessAudiovisual humour transfer strategies in the Italian, German and Hungarian dubbed versions of Shrek the Halls(Peter Lang, 2014) Mudriczki Judit
- ItemOpen AccessBarlangtól a kupoláig: szakrális terek akusztikai hatásairól - Az archaeoakusztikától a hangterápián át a kortárs előadóművészetig(Károli Gáspár Református Egyetem, 2016) Lovász Irén
- ItemOpen AccessDráma a tanteremben: Történetek cselekvő feldolgozása(Károli Gáspár Református Egyetem, 2020) Bethlenfalvy Ádám
- ItemOpen AccessDrámapedagógia(InSite Drama, 2021) Bethlenfalvy Ádám
- ItemOpen Access„Ez hasznos!” – Máig élő gyimesi népi imádságok és gyógyító „mondások”(Bölcsészettudományi Kutatóközpont Néprajztudományi Intézet, 2021) Lovász Irén
- ItemOpen Access
- ItemOpen AccessKöltészet és ritualitás a kortárs magyar színházban: Vidnyánszky Attila és Visky András színházi világa(Károli Gáspár Református Egyetem, 2023) Prontvai Vera
- ItemOpen AccessLe "théâtre" immobile de János Pilinszky - lu dans l'optique de Mallarmé, Simone Weil et Robert Wilson(L'Harmattan Kiadó, 2014) Sepsi Enikő
- ItemOpen AccessLearning patterns and risks in distance learning during the COVID-19 lockdown – the pupils’ perspective in drama pedagogy-based focus groups(2023) Cziboly Ádám; Bethlenfalvy Ádám; Németh Szilvia; Rajnai RichárdIn this study, primary school pupils have been surveyed using the methodology of drama pedagogy, focusing on two research questions: what the risks of online activities are and how children cope with these, and what the experiences of children with distance learning were. This study investigated both areas jointly from the pupils’ perspective. Three anonymous online focus groups were conducted with 16 Hungarian pupils (4 boys and 12 girls; age range: 11–15 years) in July 2020, who joined to the research on a voluntary basis and have been recruited from three rural counties with different socioeconomic backgrounds. Respondents unequivocally recounted that during the lockdown, they had spent a significant part of their time in front of a screen, mostly without adult supervision. Whilst most only experienced different forms of teasing, some cyberbullying instances bordered on criminal cases and required the involvement of parents. High exposure to such risks was experienced during the months when online learning mainly consisted of receiving assignments to work on, and most teachers were almost unavailable. Future research could compare the experiences of pupils and teachers, creating an online safe space for them where they could respond to each other’s perceptions, interpretations and opinions anonymously.
- ItemOpen AccessLiving Through Extremes in Process Drama(Károli Gáspár Református Egyetem, 2020) Bethlenfalvy Ádám
- ItemOpen AccessPilinszky János mozdulatlan színháza: Mallarmé, Simone Weil és Robert Wilson műveinek tükrében(Károli Gáspár Református Egyetem, 2015) Sepsi Enikő