A tanulás lehetőségei kisgyermekkorban

Loading...
Thumbnail Image
Date
2018
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
A tanulmány a kisgyermekkori tanulás lehetőségeit tekinti át. Bemutatja a ta­nulás különféle értelmezési kereteit, a tanulás pszichológiai és pedagógiai fogal­mát, jellemzőit. Kitér a szociális és a szervezett tanulás eltéréseire, gyakorlatban megmutatkozó különbségeire. A kisgyermekkori tanulás keretei közül kiemelten foglalkozik a családban folyó tanulás sajátosságaival, a szociális tanulás szere­pével a kisgyermek nevelésének folyamatában. A bölcsődében folyó tanulás for­mái közül „A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramjában" megjelölt „nevelési helyzetekre" építve emeli ki a szervezett szocializáció első intézményi szintjén zajló legfontosabb fejlesztési területeket. Bemutatja az utánzás, a spon­tán tapasztalatszerzés, a nevelő és gyermek interakcióból eredő ismeretszerzés, valamint a szokásformálás jelentőségét a hároméves korig terjedő életszakasz bölcsődei fejlesztésében.
Description
Keywords
Citation